De Meierij opende in 1897 een stoomtramlijn tussen Reusel, Eindhoven en Veghel die, ondanks de duur van 4 uur, een groot succes was. De Peel- en Kempenbode meldde over het eerste half jaar al meer dan honderdduizend passagiers. ookdoor het goedereverkeer floreerde de TM.
Dat lag anders bij de paardentram. Directeur Kroon kon niet verdragen dat 'de concurrent' vijf maal per dag langs zijn huis in de Dommelstraat kwam. Hij kocht de zaak op en liet de paardentram nog drie jaar lopen. Met de ingebruikname van de stoomtram naar Helmond in 1906 werd de oude vervoerswijze overbodig.
Maar ook voor de stoomtram keerde het tij. De tram kon op den duur niet meer concurreren met de autobus die sneller was, meer plaatsen kon aandoen en goedkoper viel te exploiteren. Daarom ging de tramwegmaatschappij er vanaf 1929 toe over om ook met bussen te rijden.
In 1935 stopte de stoomtram met personenvervoer en twee jaar later met goederenvervoer om plaats te maken voor het comfort en de snelheid van de autobus.
 
Luchtfoto uit 1924
Luchtforo uit 1924 Sporenplan
Let op het elektriciteitshuisje. Zicht op de rijtuigenremise
Hier ligt nog een spoor vr het station Ansichtkaart met zicht op de Tramstraat.
Een blik onder de overkapping Dommelstraat: Het spoor wordt van de linker- naar de rechterkant verlegd.
Zciht op de dommelbrug bij het Spoelhuisje De bevrijding wordt gevierd, september 1944
Station in afbouw